RSS

Al - Kisah Rakan

Monday, November 22, 2010

Al - kisah...Juadah Hari Ini

haha...kali ni fizi nak tunjuk kat korang apa yang d'jual kat gerai rini. macam2 ada...huhu, start daripada air gas sehingga lah kepada makanan ringan.

ok...sebelum kita tengok makanan..kita terjah dapur dulu...haha. dapur ni lah tempat fizi m'goreng segala yer. nk tgk x cmne...terjah...

 - haha...cmne...bersih kn dapur tu...jenama PANASONIC lagi..

haha...tulah dapur tempat fizi masak segala yer. tempat fizi m'cari s'suap nasi. tp..diyakini bersih...huhu. rini fizi nak m'goreng keropok goreng, nugget n sosej. ops...lupa...daging burger pun ad jgk.

barang-barang ni sume cam bese lah...fizi beli kt MYDIN n GIANT...huhu. yakin murah, suci n halal. kalau x p'caya korang bley p beli s'diri...

ni lah yang fizi nk goreng, urm...best...bahan-bahan yer :



- Sosej (jenama Peladang Segar...sedaaaap)
- Nugget (jenama Yasmin...bkn Yasmin Hamid...haha)
- Keropok Lekor ( cap Kg Banggul Tuan Muda,,,hihi)

dan x t'kecuali...Goreng Pisang yang rangup lagi sodap...

- pergh...nampak m'nyelerakan tol lh...memang sodap

tentu korang nak goreng camni jgk kn, so...fizi ngan x kedekut ilmu yer nk kongsi serba-sedikit resepi cara-cara nak membuat goreng pisang. resepi ni mak fizi yang gtau lh...hehe

Bahan-bahan

  • Buah pisang (ikut korang lah nk masak byk mne pun...huhu)
  • tepung beras (b'gantung kpd banyak mana korang nk buta...nak lagi sodap...guna Cap Teratai)
  • 1/2 sudu kecil kapor makan (bukan kapor simen tau...haha)
  • 1/2 sudu besar garam
  • 1/2 sudu kecil serbuk kunyit
  • cawan air suam (secukup rasa)

    Cara-cara

    • Pisang di buang kulit dan di hiris halus halus secara memanjang
    • Campurkan bahan-bahan sehingga sebati
    • Bancuhan ni mesti pekat agar pisang tersalut keseluruhan
    • Panaskan minyak di dalam kuali
    • celupkan pisang ke dalam tepung yang siap di bancuh kemuadian goreng sehingga kekuningan
    • Angkat. Siap untuk disantap 

      selamat m'cuba...huhu.
      pss...k'sedapan b'gantung kepada si pembuat yer...hehe

      bila dah siap m'goreng pisang, keropok, nugget n sosej...fizi m'hidangkan tuk hidangan pembeli...hehe

      - cmne...klu korang p'beli trse nk beli x...hehe




      - dan x t'kecuali barisan air-air gas yang boleh d'dapati di sini...
      pss...nampak kurang coz lum tambah stok lagi...hehe


      tulah sume makanan dan minuman yang ada d'jual d gerai fizi hari ni...mkin sok atau luse akan b'tambah lagi barangan n b'tambah maju...amin


      HM : moga fizi akan m'dapat lbey byk untung...korang doa2kn yer...hehe
      sambil2 bace tu...tlg lh klik2 iklan yg ad tu yer...dapat jgk fizi sikit income...huhu. mekasih yer... 
      - sila bagi komen anda kat blog komen kat bawah tu yer... :-)

      4 comments:

      efy said...

      dah update banner mu kt blog aku .
      hehe

      Hafizi@Online said...

      mekasih...huhu

      acik Dieyla said...

      nie nk men mak2 ke??hehhhee

      Hafizi@Online said...

      haha...apa daa...k ctu lak yer

      Post a Comment