RSS

Al - Kisah Rakan

Sunday, December 19, 2010

Al - Kisah...Memancing Udang Galah Lagi

Assalamualaikum...salam kerinduan buat korang semua..huhu. rindu sangat2 kat korang semua...dah lama fizi x post2 cerita menarik. bukan niat nak menyepi...tapi dek kesibukan tugas(men game) dan tak ada isu2 menarik fizi terpaksa m'diamkan diri...huhu.

minggu lepas fizi pergi memancing udang lagi...tapi baru hari ini fizi nak kongsi cerita ini ngan korang...sori yer...huhu. d'sebabkan terlalu gian nak m'mancing udang galah...fizi pergi jgk...walaupun hari nampak nak hujan.

fizi x harapkan dapat tangkapan pun hari tu...tapi mungkin dah di'tetapkan rezeki fizi oleh allah. fizi berjaya juga mendapat tangkapan...nak tahu fizi dapat apa...sila ikuti cerita ini hingga akhir...hehe.


pukul 5.30
b'tolak dari rumah...sambil b'siul2...huhu. kelengkapan semua dah redi...hati banyak senang...tunggu  mancing udang jer...huhu. lokasi kali ini tidak lain tidak bukan...tebing Sg. Pulau Manis. banyak udang yang fizi pernah tewaskan kat situ...huhu.


pukul 6.00 (lebih kurang kot...huhu)
bersiap sedia di tebing sungai. m'nunggu udang m'ngena umpan. urm...boring jugak lah m'nunggu. umpan x d'sentuh2 pun. walhal s'ekor ikan. mungkin keadaan air x sesuai kot. yelah bru lepas ujan...air jernih. air sedikit keruh baru udang galak m'ngena umpan.


pukul 6.20
dalam duk asyik termenung...berangan macam2, berangan nak jadi kaya pun ada...haha. tiba2...hujung joran ku t'sentap ke bawah. hilang semua angan2 ku...haha. fizi b'sabar tuk dapat masa s'suai m'narik joran. nah...dapat jer peluang fizi terus tarik joran. tp...


- dapat ikan jer...haha. xp lah...fizi lepaskan balik ikan tu ke sungai...kecian lak tengok.



pukul 6.30-6.40
ingatkan dah xde rezeki untuk dapat udang..tapi allah dah tetapkan rezeki fizi untuk hari ini. dalam duk2 siap2 barang nak balik tu joran fizi disentap lagi. kali ini 2 ekor udang m'jadi habuan fizi. umpan?. cam bese lah...fizi guna umpan cacing jer...mudah dan senang nak dapat...haha

untuk pengetahuan korang makanan kegemaran udang ni bukan lah KFC, MCD atau PizzaHut..haha. tapi makanan ala-ala sushi jepun. udang kecik mentah, umpun2 buatan malaysia, jantung ayam langgar lari, dan x terkecuali cacing masak merah...haha.


nak tengok udang yang fizi dapat?.


udang 1st

- anak udang jer tu (tengok cacing pun ada lagi tu...hehe)



udang 2st





- yang ni bapak udang lak...haha



pukul 6.50
alhamdulillah...syukur pada allah. ada jugak rezeki fizi pada hari tu. fizi pun b'siap2 blik lah. sampai umah...apa lagi...suruh mak masak udang masak lomak lah...best...huhu. nak tahu best k x...korang cuba lah masak...huhu



HM : memancing udang ni memang x puas lah...dah dapat rasa nak dapat lagi...hehe
sambil2 bace tu...tlg lh klik2 iklan yg ad tu yer...dapat jgk fizi sikit income...huhu. mekasih yer...
- sila bagi komen anda kat blog komen kat bawah tu yer... :-)

2 comments:

REMY said...

fuh..lame dh aku x p mancing..windu saat2 muda2 dulu..hoho...

Hafizi@Online said...

haha...memang best giler mncaing udang...ketagih dh aku

Post a Comment